Mei tai klar

Nu är jag klar med MT:en. Det blev ingen hybrid för jag ville använda det sista 50mm breda spännet jag har till en ny favoritsele istället. Jag fyllde midjebandet med liggunderlag i 3 delar.

Det fina mönstrade tyget är från ett begagnat örngott som jag nu bara har ett kvar av *snyft*.  Det blå tyget är LENDA från IKEA. Jag gillar verkligen den här kombinationen.

Midjebältet gjorde jag så långt att man kan vira det ett extra varv runt midjan och få knuten mitt på den fodrade delen. Bältet är skarvat med jeanstyg från ett par gamla jeans. Om jag tänker förvandla MT:n till en hybrid senare tänker jag ansluta remmarna mot jeanstyget och ta bort LENDA tyget.

MT:en är helt vändbar och man kan rulla upp midjebältet för en smalare sittyta och lägre rygg. Har inte lyckats få stora tjejen att prova den ännu men med lillan har jag midjebältet upprullat ett varv.

Axelbanden veckade jag i en solfjäderform  vilket verkligen blev jättelyckat.

Summa summarum är jag nöjd med denna MT (tom mer än den förra) men jämfört med favoritselen står den sig slätt. Kan dock tänka mig att denna är skönare om man ska bära längre sträckor eller om man har en liten nyföding (vilket jag aldrig kommer att ha mer).

Nästa bärdon blir en favoritsele till med detta örngottstyg och slaktade jeans.








Material: Gammalt örngott, tyget LENDA från IKEA, gamla jeans och liggunderlag.
Mönster: Samma som denna med modifierade axelband, midjebälte och tillagt huvudstöd.

Kommentarer
Postat av: anna

Å den ser jätte bekväm ut!! både för N och dig..Kram

2008-08-30 @ 19:14:59
Postat av: Mamman pysslar

Vad stor hon har blivit!

2008-08-31 @ 21:48:03
URL: http://mammanpysslar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0