Äntligen en Mei Tai

FÄRDIG!! Både jag och Mei Taien alltså *pust*. Det var mycket krångel med att sy stickningar genom det vadderade midjebältet.

Det jag har lärt mig är att när man syr genom nåt så tjockt måste man ha hög trådspänning, högsta pressarfotstryck och sist men inte minst något (ett vinkelbeslag i metall) att pressa ned tyget med så att inte pressarfoten "trycker fram"det övre tyglagret och fula veck bildas.

Mei taien är gjord utifrån ett mönster av BellisBellan på "Gör det själv" forumet på Sjalbarn.se


Från början hade jag nästan bestämt mig för att Mei taien skulle färgas, men ju mer jag hanterade tyget (LENDA från IKEA) desto mer gillade jag både strukturen och kulören. Synd att jag inte klär i beige....

Detta har definitivt gett mersmak och mer tyg har redan inhandlats.......



In action


Material: Tyget LENDA från IKEA, det är lite lagom "stretchigt" enligt hörsägen.
Mönster: Utifrån ett mönster av BellisBellan på "Gör det själv" forumet på Sjalbarn.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0