Första hexagonfilten

Jag blev helt frälst i att virka mormorsrutor eftersom det är så perfekt att göra närsomhelst, på tåget, i TV soffan eller närsomhelst när man sitter och väntar på nåt. Rutorna går att göra i förväg så sätter man ihop dem när sista varvet virkas. Efter den förra filten ville jag prova på att göra hexagoner istället för rutor efter att som vanligt ha tittat in hos underbara attic24. Den här gången blev det en stor filt som vi kan ha i soffan.
Resultatet är helt OK men jag är inte helt nöjd med mitt val av färger. Jag borde ha valt färre färger, tex två olika nyanser av grönt eller blått, gul och vit mitt. Filten passar inte in hos oss anser jag. Kostnaden för garnet i filten är ju jättehög (över 1300kr) och jag hade aldrig köpt den här filten för de pengarna tyvärr.



Material: Drops KARISMA ullgarn i olika färger, mitten i alla hexagoner är av Marks och Kattens SAFIR ullgarn. Jag använde en 4,0 mm virknål.

Mönster: Jag använde detta mönster hos attic24.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0