Havsrandig omlottklänning

Gjorde färdigt omlottklänning nummer två som legat ett bra tag och väntat på kantband eftersom jag hade så svårt att välja vilken färg banden skulle ha. Tillslut tog jag tag i saken och köpte rött kantband men ångrade mig i sista stund och tog gult istället. Till ärmarna tog jag orange eftersom det gula inte räckte. Med facit på hand skulle jag nog tagit rött iallafall även om jag är ganska nöjd med resultatet. Men den första omlottklänningen är mycket finare tycker jag.


Så här ser klänningen ut efter en dags användning....


....och så här under användning

Material: Gammalt lakan, gul och orange snedslå.
Mönster: Omlottklänning stl 2 år ur boken "Sy till barnen 0-4 år"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0