Blommig klänning

Tänk att ibland blir saker och ting som planerat (nästan). Här är den blommiga klänningen som C ville ha. Jag fick tyvärr sprätta halssömmen en gång eftersom jag inte hade gjort muddremsan tillräckligt kort. Tricket är att muddremsan ska vara ganska mycket kortare än halshålet och att man ska sträcka bbåda tygerna under sömnaden. Slutresultatet blev iallafall bra.




Material: Blommigt trikåtyg från MG tyger.Som mudd hade jag röd och rosa-randig trikå från E-slöjd.
Mönster: Eget

Kommentarer
Postat av: Mamma

Lilla C är vacker som en prinsessa. Hela hon lyser, man kan se att hon själv tycker hon är jättefin



Kramar

2009-01-19 @ 08:59:56
Postat av: Anna J

Åhh den är verkligen jätte fin!!! Men du är alldeles för dålig på att uppdatera ;-) ska jag säga va!!!

2009-01-19 @ 19:40:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0