Vindjacka till Bärjacka

Jag hade en vindjacka som var alldeles för stor, så jag öppnade upp ett hål därbak och vips så hade jag en bärjacka.  En bärjacka är alltså nåt man använder när man bär barnet i sele eller sjal, man bär INTE i själva jackan. Tänkte att jag nån gång ska göra nåt så att man kan stänga igen hålet när den inte används men det får bli nångån i vår tror jag.
Den här bilden är ifrån midsommar och C (3,5 år) har somnat på min rygg. Hennes fötter är lite nedanför jackan. Lilla N däremot är helt innanför jackan när hon bärs. Kanske inte så snyggt men oerhört mysigt och praktiskt.



Material: En STOR vindjacka.
Mönster: Ta upp ett ganska litet horisontellt hål där barnets huvud troligtvis kommer ut, prova och bredda sedan eventuellt hålet. Sy en söm runt kanterna. Klart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0