Solmössa a´la flodhäst

Först ut att visas upp på bloggen är den vändbara solmössan jag sydde klart igår till min 2-åriga dotter.

image3
image4




Har tidigare sytt ett påslakan till täcke, påse till regnskydd och myggnät i det härliga flodhästtyget. Imorse färdades alla dessa flodhästsaker inkl solmössan (och döttrarna såklart) i syskonvagnen till dagis. Det kändes som att flodisarna hade tagit över helt och säkert såg det helt galet ut. Skulle inte förvåna mig om min dotter benäms som "hon med flodhästarna" av förskolepedagogerna.

Dottern protesterade inte mot mössan i alla fall även om hon inte verkade överförtjust.

Material:  Flodhästtyg från IKEA, Tyg Lenda från IKEA
Mönster:  Avritad mössa från PO.P med små justeringar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0