Retro solmössa stl 62

Jag är så STOLT över denna solmössa till min lilla N. Den blev så fin, den passar perfekt och jag är så glad att jag äntligen vågade klippa i det fina påslakanet från 70-talet.

Den här gången fodrade jag med trikåtyg (tror jag det heter, rätta mig annars) från E-slöjd , dels för att N inte har så mycket hår och dels för att färgerna passade så bra.

Det känns som en hel värld av möjligheter öppnar sig med det fina tyget. Nu vill jag göra förklädesklänningar, tunikor, byxor, hättor och ja hur mycket som helst till tjejerna (och mig) i det tyget. Tyvärr räcker väl inte påslakanet hur långt som helst.
Jag har också haft en fundering att spänna upp tyget som en stor tavla i ett av våra sovrum, men, men.....man kan ju inte få allt.... (snacka om lyxbekymmer).



 

Material: Lakan från 70-talet, foder och knytsnören i trikåtyg från E-slöjd, oreangea kantband
Mönster: Avritad solmössa från H&M med små justeringar.

Kommentarer
Postat av: Molle

Vilken otroligt fin solhatt! Man blir så glad av att titta på den o den ser riktigt proffsigt ut.

2008-06-11 @ 10:46:28
Postat av: Anonym

Åh vad den ser fin och välsydd ut! :)

2008-06-11 @ 14:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0