Mitt första plagg....

Mitt syintresse började när jag fick boken "Baby Cool" av min mamma. Där finns beskrivningar av olika barnkläder man kan göra av tex en T-shirt.  På den tiden hade jag ingen egen symaskin utan sydde hemma hos svärmor. 

Det tog mig en hel dag att göra klänningen (med vissa avbrott för amning mm).
 
För att vara det första plagg jag någonsin sytt var (och är) jag  jättenöjd.  Ärmarna är alldeles för långa men jag vek upp dem vilket faktiskt var snyggt.Tycker klänningen ser riktigt tuff ut.
Minns att det var en del sprättande innan klänningen faktiskt gick över huvet på dottern.



Material:  En gammal T-shirt.
Mönster:  Enligt boken "Baby Cool"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0