Maya blus stl 62

När jag såg Maya blusen i tidningen Ottobre tänkte jag inte att den var nåt för mig att sy.  Men efter att ha kollat runt på alla fina blusar som visas på sybloggar bestämde jag mig för att också försöka. Någon hade tipsat om att blusen borde förlängas och nån annan om att den var lite väl vid i halsen, därför minskade jag halsen ca: 2 cm  och förlängde blusen ca: 2 cm. Med facit på hand skulle jag nog ha tagit in och förlängt ännu mer.

N är just nu 62 cm lång men är ganska smal (4900g), hon har inte fått det härliga babyhullet än, så fast blusen är i "rätt" storlek ser den lite lustig ut på henne tycker jag. Ska kanske sy en större till stora tjejen istället, men då förlänga den rejält.

Tyget som jag sytt blusen i är ett gammalt påslakan mina föräldrar haft. Tyget är precis lagom slitet, så det är både mjukt och svalt. Jag har haft lite svårt att bestämma mig om jag verkligen gillar tyget eller ej, har tidigare sytt en klänning som blev jättefin i det tyget (ska lägga in bild vid tillfälle). Maya-blusen blev sådär i tyget tycker jag. För att göra modellen rätta bör man nog ha ett mindre "förvirrande" tyg.
Hmm, jag måste nog göra en till blus till N iallafall....

Maya-blus i strl 62, något förlängd

Mönster: Ottobre 1/2008
Material: Gammalt lakan. Snedslå av småblommigt tyg. Plastknappar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0