Bärsele av duk

Har länge velat sy en egen Mei Tai, men eftersom jag aldrig hade provat nån och var säker på att jag gillar det så valde jag ett "säkrare" kort och sydden en Patapumliknande bärsele.

Jag har en Patapum av äldre modell i min ägo som jag tycker är jätteskön att bära i.Det jag saknar på den är någon sorts förvaringsficka och huvudstöd. Med detta i åtanke funderade jag på hur min nya sele skulle se ut.

Det blev tillslut så att jag ritade av den gamla Patapumen men förlängde ryggdelen så att min lilla tjej skulle sitta mer skyddat.  Jag måste ha fått hjärnsläpp, för jag gjorde varken huvudstöd eller förvaringsficka. Istället fick jag en snilleblixt (tyckte jag då alltså). Eftersom jag är så velig av mig och vill ha alla möjligheter öppna gjorde jag varken huvudstöd eller ficka utan tänkte att jag sätter tryckknappar som gör att man kan komplettera med löstagbart stöd/ficka senare, frågan är när senare kommer att inträffa....




In action


Material: Duken Venny och svart tyg Ditte från IKEA, remmar och spännen någon annanstansifrån (minns ej var) liggunderlag till midjebältet.
Mönster: Avritad och förlängd Patapum bärsele.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0