Bärdon av gamla jeans

Fick för länge sen inspiration på sjalbarn att sy en bärsjal (eller typ mei tai) av ett par avlagda jeans.
Resultatet blev verkligen över förväntan, jag tycker det blev supertufft och så avlastar den verkligen superbra.


In action



Översiktsbild

Jeansen är klippta enligt bilden ovan och benens framsida är påskarvade på bakbenens fotändar.

Istället för att fålla sydde jag en speciell söm (som jag inte vet vad den heter) och lät kanterna vara fransiga. Jag använde orange sytråd liknande den som jeansen redan var sydda i.


Detaljbild på sömmen

Material: Ett par jeans, orange polyestertråd.
Mönster: Idè från Gör det själv forumet på sjalbarn.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0